I Love Hévíz

Titkok és rejtelmek a világhírű gyógytó városából, Hévízről!

A világ legnépszerűbb és egyik legegészségesebb tevékenysége! ... Mi már futunk! - Te mikor kezded?

people-2592247_1920.jpg

A futás nem kötődik életkorhoz, anyagi helyzethez, évszakhoz, végzettséghez, testsúlyhoz, fittséghez. Futni szinte bárki tud. Nem véletlen, hogy ez a világ legnépszerűbb mozgásformája.

Tégy csak ennyit és szinte mindet megtettél magadért!

A futás sokkal több a tested számára, mint lehetőség a fogyásra. Futás közben fokozódik a tüdő oxigénfelvevő képessége, a futás javítja az erek rugalmasságát, optimalizálj a szívfrekvenciát, növeli a test vitálkapacitását. Nagy mértékben hozzájárul a testi-lelki egyensúly fenntartásához. Mindemellett formálja testünk izomzatát, javítja a testtartást és hozzájárul a jobb mozgáskoordinációhoz. Erősíti az immunrendszert és a csontok, ízületek teherbírását. Rendszeres futással megelőzhetők a szív- és érrendszeri betegségek, a mozgásszervi panaszok, és csökkentheti az asztam kialakulását. Ha ez még mindig nem lenne elég, akkor hatással van a megfelelő anyagcserére és az örök adu ász: lassítja az öregedési folyamatokat.

jogging-2343558_1920.jpg

Égesd a kalóriákat!

Amellett, hogy a futásnak remek élettani hatásai vannak egészségi állapotunkra, sokkal több kalóriát tudunk elégetni ez által, mint mondjuk egy kardiogyakorlattal. Futás közben átlagosan 600 kalóriát égetünk el egy óra alatt, ami miatt  már akár heti háromszor 60 perc edzés is elegendő a megfelelő testsúly eléréséhez, főleg, ha a futást kombináljuk rendszeres, napi 20 perc sétával.

„Semmi játék! Csak sport!”

>

A futás nem verseny, nem kényszer. Te döntöd el mikor, merre, mennyit, kivel futsz, milyen intenzitással. Te döntöd el, hogy közben mire gondolsz! És miközben a futás által megtanulod leküzdeni saját akadályaidat, önfegyelmet tanulsz, a test ellazul és a teljesítmény élménye dopamint, endorfint és szerotonint termel, amik együttesen euforikus érzést hoznak létre. A futás természetes nyugtató és stressz levezető, amihez egy futócipőn kívül nincs szükséged semmi másra.

A futás szabadság, amikor azt tehetsz, amit szeretnél, és ahogyan szeretnéd! Van-e ennél felszabadítóbb dolog?

Jó tanácsok mindenkinek, aki futó cipőt húz!

  • Mindenképp válassz kényelmes, kimondottan ilyen célra kialakított futócipőt!
  • Fuss friss levegőn, szabadban, lehetőleg a város zajától elzárt terepen, hogy a lehető legtisztább levegőt szívhasd be.
  • Lehetőleg minél kevesebbet, vagy ha teheted egyáltalán nem fuss aszfalton, betonon! Válassz rugalmas terepet, ami lehet salakos, füves, gumis, vagy akár földes is. Ezzel kímélheted a futás által legjobban terhelt boka- térd- csípő- ízületeid állapotát.
  • Válassz fittségi állapodnak megfelelő távot és futási intenzitást. Nem az a cél, hogy belehalj!
  • Akár rövidebb, akár hosszabb távra indulsz, vigyél magaddal vizet vagy gondold át, hol tudsz majd felfrissülni. A folyadékpótlást nem szabad elhanyagolni!
  • Futás előtt melegíts be, futás után lazítsd le az izmaid! És most nem feltétlenül az izomlazító krémekre gondoltunk!
  • Hagyd az izmokat regenerálódni! Ne fuss minden nap, és ne fokozd túl se a távot, se az iramot!
  • Keress mindig újabb és újabb útvonalakat, így tedd változatosabbá a futásra szánt időd.

Tippjeink ha Hévíz környékén futnál!

Futásra alkalmas terepet találsz Hévízen a Hévízi-tó körüli véderdőkben, az Egregyi-hegyen valamint a Berki sétányon, a Hévíz-patak mellett, salakon a focipálya körül van rá lehetőség. A futás felváltható sétával és nordic-walkingal is, ha úgy érzed a lassabb tempó való neked!

https://www.heviz.hu/hu/toltodjon-fel/mozgasban/gyalogturak

A Keszthelyi-hegység kijelölt túraútvonalait és a Balaton-parti kerékpár utakat is sokan használják futásra, nem kis részben a csodás panoráma és környezet miatt.

Útvonalak a Nyugat-Balatoni régióban, azoknak, akik terepen szeretnek futni:

https://west-balaton.hu/gyalogturak

https://west-balaton.hu/kilatotura

Akár kezdő futó, akár rutinos versenyző vagy részt tudsz venni a május 19-i IV. Hévízi Futófesztiválon, ahol számos kategóriában lehet nevezni és megmérettetni. Futás után pedig a programok segítenek az ellazulásban!

https://hevizrunning.com/

Hévízzel legközelebb futós rendezvényen a május 10-12-i XIII. NN Ultrabalatonon találkozhattok. Egészen pontosan a Balatonfenyves nyugat – Balatonfenyves kikötő szakasz + Balatonfenyves kikötő váltópontnál: UB kilométer: 110,4. Helyszíni jelenlét május 11-én 14.00 – május 12-én hajnal kb. 3.30-ig.  Aki ott lesz és játszik velünk apró ajándékokat is haza vihet: iszapszappan, hűtőmágnes, toll, gyertya, szemüvegtörlő, strandtáska. A játékosok között a Danubius Health Spa Resort Aqua szállásutalványát sorsoljuk ki.

 balaton_hungary_landscape.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://iloveheviz.blog.hu/api/trackback/id/tr3014816334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz