2016. sze 30.

TOP 5 őszi mozgásforma, amit Hévízen ki kell próbálni!

írta: heviz fan
TOP 5 őszi mozgásforma, amit Hévízen ki kell próbálni!

Szeptember végére érve búcsút kell mondanunk a forróságnak, és át kell adnunk magunkat a kicsit hűvösebb, de még mindig kellemes őszi időnek. Talán ez az időjárás a legalkalmasabb arra, hogy a szabadban legyünk, és feltöltsük energiánkat. Csokorba szedtük, melyek azok a mozgásformák, amelyeket leginkább érdemes a városban kipróbálni.

dsc_9591.jpg

  1. Úszás
    Szinte természetes, hogy elsőként jut eszünkbe, ha Hévízt emlegetjük. Jó érzés a kellemesen meleg vízben, gyönyörű környezetben tempózni. Ugyanakkor vigyázzunk, hiszen a gyógyvízben való úszás megterhelőbb. Nem csak a magas ásványi anyag tartalma miatt, hanem azért is, mert ezek az ásványi anyagok a levegőben oldódva, belégzéssel is a szervezetbe jutnak, tehát hamarabb elfáradunk.
    Extra tipp: intenzív úszás helyett, inkább csak rövid szakaszokon ússzunk, majd pihenjünk meg a kapaszkodókon és hagyjuk, hogy a víz tegye a dolgát.
  2. Bringázás
    Hévíz és a Nyugat-Balatoni régió bővelkedik kiépített és kijelölt kerékpáros útvonalakkal. A kezdő és profi bringások is megtalálhatják a számításukat. Ha nem szeretnénk otthonról cipelni a kétkerekűt, nem kell aggódnunk, hiszen a Tourinform Irodában, a legtöbb szállodában, és sok magánszálláshelyen indulásra készen sorakoznak a vendégekre váró kerékpárok. Sőt számos bringás térkép közül választhatunk.
    Extra tipp: városon belül próbáljuk ki az ingyenes közösségi bringát is a HeBi-t.
  3. Futás és túrázás
    A legegyszerűbb mozgásformák, hiszen nem igényelnek mást, csak gyönyörű tájat, jó levegőt, változatos terepet. Tehát Hévíz pont megfelel ehhez. A tó párolgása miatt a városban egészen különleges a klíma, ami jó hatással van a légzőszervekre. A véderdő és a számos zöld terület szemet gyönyörködtet, de a kihívásokért sem kell messze menni, hiszen a város egy dombon fekszik. Ha azonban ez sem elég, akkor irány a közeli Keszthelyi-hegység, ahol kijelölt túraútvonalakon tehetjük próbára magunkat.
    Extra tipp: hajnalban fussuk körbe a párolgó tavat! Ha szerencsénk van még mókusokkal és őzekkel is találkozhatunk.
  4. Szabadtéri edzés
    Ha az üdülés alatt sem szeretnénk kizökkenni a rendszeres kondizásból, akkor ez remek alternatíva. Szabadban végezve a gyakorlatokat még hatékonyabb lehet az edzésünk, hiszen jó levegőn vagyunk, nem egy zárt konditeremben. Hévízen már több helyszínen is kipróbálhatjuk ezt a fajta testedzést: a tófürdő területén elhelyezett fittness gépek és a Kossuth Lajos utcai focipálya melletti speciális edzőpálya eszközei várják a mozgásra vágyókat.
  5. Alternatívan
    A már említett aktív mozgás mellett kipróbálhatunk más alternatív sportokat is a városban, mint például a jóga. Ennek a keleti mozgásformának a célja, hogy a testi és szellemi erők felébredjenek. Mindennapos gyakorlása mentálisan tisztít, jó közérzetet biztosít, javítja az egészséget és életminőséget.

 

Ugye hasznos volt a cikk? Nézzetek vissza később is! :)

 

Szólj hozzá