2016. júl 28.

Gerinckímélő tippek a mindennapokra II.

írta: heviz fan
Gerinckímélő tippek a mindennapokra II.

Korábban olvashattatok már egy cikket gerinckímélő tippjeinkről. Ez a cikk is erről szól: tippeket adunk, hogyan kell helyesen kivitelezni a különféle háztartási és mindennapi tevékenységeket.

vegyszermentes_haztartas1-450x.jpg

A konyhában
Ha konyhapultunk nem elég magas, akkor bizony a főzés előkészítéséhez görnyednünk, hajolnunk kell. Érdemes ebben az esetben egy magasított vágódeszkát beszerezni, így nem kell a fejünket, túlzottan előrehajtanunk, vagy a derekunkat hajlítani. Ha a mosogatónk alacsonyan van, akkor hajlítsuk be térdünket, csípőnket és derékból dőljünk kicsit előre. Mosogatógépbe való ki-be pakoláskor se hajoljunk és csavarodjunk egyszerre. A gyakran használt edényeket tegyük könnyen megközelíthető helyekre, ezzel elkerülve a felesleges hajolgatást. Tálaláskor az étellel teli edényeket is először az asztal szélére tegyük, majd onnan araszoljunk vele a közepe felé, vagy kérjünk segítséget.

Takarítás során
Sepréskor használjunk meghosszabbított nyelű eszközöket, majd hajlított térddel, egyenes háttal előredöntve seperjünk. Felmosó kicsavarásakor feszítsük meg hasizmainkat, és a gerinc rotációja nélkül csak a karokkal dolgozzunk. Ablaktisztításhoz szintén használjunk meghosszabbított eszközöket, vagy álljunk több ágú létrára, hogy egy magasságba kerüljünk a tisztítandó felülettel, hogy ne kelljen nyújtózkodnunk, így kevésbé fárad el a nyakunk, vállunk. Porszívózáskor is figyeljünk a helyes tartásra, a nyél meghosszabbításával kiküszöbölhetjük az előrehajlást. A legjobb, ha harántterpeszben csípőnk, térdünk hajlítgatásával, egyenes háttal porszívózunk. Sokaknak nem kedvence a vasalás sem, főként a derekunknak nem. Ha már megtaláltunk a három állásból a számunkra legmegfelelőbbet, és sok vasalnivalónk van, akkor a felváltva helyezzük lábainkat egy kis dobogóra, vagy térdeljünk hokedlira, így medencénk kedvező helyzetbe billen.

Vásárláskor
Vásárláskor leginkább az emelés, cipekedés okoz gondot. De jó szervezéssel, és az alábbi praktikák alkalmazásával ez is megoldható. Tervezzük meg vásárlásainkat napi szinten és napi szinten vásároljunk, így csökkenthetjük a vállunkon, hátunkon való terhelést. Használjunk gurulós bevásárlótáskát, bőröndöt, vagy kosárral felszerelt kerékpárt. Ha csomagtartóba kell, hogy pakoljuk a holmikat akkor a lökhárítóra térdelve pakoljunk. Vigyünk legalább két bevásárlótáskát magunkkal, és osszuk kétfelé a terheket, így kiegyenlítjük a terhelést, ami a gerincünkön keletkezik.

Remélem számotokra is hasznosak tippjeink. A következő részben a fürdés, fogmosás, kertészkedés és a sport is terítékre kerülnek, ezért kövessétek az oldalt Ti is!

 Forrás: Varga Terézia, Pap Viola Gerincvédelem a mindennapokban c. könyve 2013

Szólj hozzá

tipp érdekesség hévíz heviz